SkrivPuff

Skrvipuff - Utmaning 139 - 19 maj.
Skriv om att låna något :

Världen är stor och pengar som snurrar
Själv känner jag mig liten
Liten inför allt det stora som snurrar
Känns inte som jag är en del i det

Lägenhet
och två barn

Vill ha så mycket

Drömmer om hus och bil

Ska vi ta och låna pengar?

Pengar till vad?
Vi har så vi klarar oss
Mat och kläder och nöjen

Vi tänker mycket nu
Men vi får nog tagga ner lite
Jag har dig ju trots allt bara till låns
För vem säger att du är min?
Att bara jag har rätten att få vara din?

Jag vill fortsätta låna dig
Få älska bara dig
och tillsammans glädjas över våra vackra barn
Barnen som blev till av vår kärlek och som vi fått låna ett slag
Tills de får egna vingar som kan bära dem

Att låna är stort
Stort på alla sätt

Just nu är jag lyckligt lottad som har min familjs hjärtan till låns :)

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Vackert! Du är en riktig poet!

Du skriver så himla bra!!

2009-05-20 @ 18:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0