barnbord & stol

Idag är jag en riktig slöis. Men jag har i alla fall varit ute och lekt i snön med barnen i 2 timmar på förmiddagen. Bra gjort va? ;) Slö idag för det var mycket på kvällsjobbet igår, jobbade med en som jag inte kommer överens med känner jag, hon är dryg och lat.. Vet att jag inte uppdaterar här speciellt flitigt .. kanske inte är något för mig med en öppen blogg ? har nämligen en privat blogg med och den uppdateras bra mycket oftare. Samtidigt ger jag den här bloggen en chans till.. Pysslar det gör jag emellanåt, när orken och tiden finns mellan jobb och barntid :)

Har inga jätte bra kort, men målade ett bordsskiva till ett barnbod när en liten tjej fyllde 1 år;

Smarriga muffins och med en text som lyder;
Kom ska vi baka
Vi bakar en kaka
En som är blå
Med russin på!


Sen gjorde jag en stol till lilltjejens storebror som han fick i julklapp. Missade dock att ta bild på färdigt resultat.. Men så här såg det ut under arbetets gång;

Jag köpte servetter med spindelmannen och Blixten MC Qeen på. Delade servetterna så det endast var ett lager tunt papper, måttade upp alla bilderna på sittsen och tog  sen lack på sittsen och även ovanpå. Killen som fick stolen blev sååå stolt! Hans föräldrar har berättat hur han inte kunnat släppa stolen hemma, ska sitta på den och se på tv och leka, roligt och gulligt :)

Ska även fixa mina egna barns möbler. Men lacken är slut ;p Får se om jag kan komma iväg i veckan som kommer och köpa det och sen gäller det bara att finna tiden och att få ro till att fixa och pyssla ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0