Instagram - inspiration !

Ja, rubriken stämmer verkligen för vad jag känner för Instagram. Trycker follow på dem jag känner inspirerar mig med sina otroligt vackra, härliga och drömande bilder. Vet inte hur man gör om man vill länka via datan till intagram (?) Men en som jag tycker lägger ut fina bilder är izkiz.
Igår kväll strax innan kl.22 kikade jag runt på Instagram och kände för att rita av denna bild:



Det var enormt roligt ! och nästan, helt ärligt, lättare än jag trodde.
Tiden flög iväg och efter 2 timmar hade jag gjort figurerna och nästan halva himlen. Idag har jag färdigställt bilden och jag känner mig riktigt nöjd ! Nöjd för att jag aldrig ritat himel och landskap med pennorna förut.
Utmanande och roligt !



Jag har ritat med ProMarker's på ett A3.
Fick bli ett A3 för att A4 är slut. Hade jag haft valmöjligheten hade jag nog valt ett A4. Men nu i efterhand är jag övertygad om att just denna bild gör sig bäst på ett A3 :)





Någon som är intresserad av att veta vilka pennor jag använt mig av?
-Black -Rose Pink -Blossom -Orchid -Gold -Lemon -Saffron -Ginger
-Lipstick Red -Denim Blue -Royal Blue och lite lite -Blender





Nu ska jag avsluta ett sedan, pinsamt länge, väntande uppdrag .... och sen funderar jag på att kanske ha en .::  TÄVLING  ::. här i bloggen!! Finns det intresse för det tro??  :)


Kommentarer
Postat av: madde

Den blev ju bättre än originalet, jättefint!:)

O ja :P

2012-06-18 @ 16:34:41
URL: http://enmandel.blogspot.com
Postat av: Frida

Riktigt snyggt Johanna!:D önskar jag hade fått lite av din kreativa gåva. Man blir ju avis:)

2012-06-18 @ 21:02:45
Postat av: Svar

Stort Tack !! :)

2012-06-18 @ 21:17:44
Postat av: madde

Gick inte att kommentera inlägget ovan,

men oj vad kul med kol! Kommer ihåg från skolan hur kul det var, och hur svart man blev om händerna.. spännande och se vad du kommer göra:)



Jaa, jag tänkte att man skulle ta sig iväg till skansen nån dag, eller miniskansen (kanske är samma sak?) Tror också han kan tycka det är kul:) Ni ska inte dit nånting så man kan haka på?



Ja tänk att få arbeta med det, sitta och forska och luska i gamla byggnader och grejer.. hade varit så kul! Kram

2012-06-19 @ 22:19:19
URL: http://enmandel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0