Fina Lina !

Fick förfrågan via fb för några veckor sedan av min syssling, om jag kunde tänka mig att rita av henne. Självklart! Men vad? Profilbilden kanske, fick jag som svar. Jag skrev att jag skulle kika på det men att hon inte fick räkna med att jag skulle göra det inom kort. Men nu har jag ritat henne! Jag tog mig tid som egentligen inte finns, för plugget ska ju egentligen gå före.. Men för att överleva plugget så behövs nog dessa ritstunder emellanåt.
Lina hade några profilbilder att välja mellan och den hon hade just då lockade mig inte.. Så det fick bli den i grått. Hon är så enormt söt på den bilden tycker jag. Självklart svårt. Men utmanande och roligt!

Här är originalbilden:


och här är mitt resultat av bilden. Jag har ritat med ProMarkers:



För att ha ritat med grå nyanser, vilket jag tycker är väldigt svårt. Så blev jag riktigt nöjd! Även om det absolut inte är klockrent likt. Det jag är mest missnöjd med är näsan. Försökte, men fick inte till den bättre.

Vet faktiskt inte om jag är helt klar med bilden. Kanske. Kanske inte.
Kanske skugga lite mer? Kanske rita en bakgrund? Vad tycker du?


Om någon mer är sugen på att jag ritar av er, eller vad som. Så hojta!
Tar ca.200-300kr för ett målning. Beroende på vad det är, hur stort och hur lång tid arbetet tar.
Det är bara roligt att få uppdrag. Dock kommer jag inte rita förrän skolan tar sommarlov. Måste lägga allt mitt krut på plugget. Desutom har jag ju fortf. ett uppdrag liggandes (skäms).

Kommentarer
Postat av: Ida

Shiiiit va fin!!!

Lika duktig som jag minns ;) Fan värsta pinan va de att sitta brevid dig i bilden :P Komplex... haha



kram

2012-05-08 @ 14:09:26
URL: http://pysselpussar.blogspot.com
Postat av: Ljuvligtvitt

Jättefin! :)

Du blir bättre och bättre..MÄRKBART!



Tycker du det är svårt i grått?

Jag vet inte vad jag tycker. Ett tag kändes det lättare i grått, för nyanserna matchade varandra så bra. Körde alla i cool grey.

Men med lite övning på färg så känns nog det bättre igen :)



På den här bilden tycker jag inte det behövs någon bakgrund. Tror den bli finast som den är! :)



Kram!

2012-05-08 @ 14:32:32
URL: http://ljuvligtvitt.blogg.se/
Postat av: Frida

Fin:) man ser att det är Lina:)

2012-05-08 @ 15:33:38
Postat av: Charlotte Lundqvist

2012-05-08 @ 16:21:15
URL: http://lyckostigenblogg.se
Postat av: Charlotte Lundqvist

jättefint vad duktig du är kram till dig

2012-05-08 @ 16:22:15
URL: http://lyckostigenblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0