Ricki, en trogen vän

Har aldrig ritat djur förut. Eller jo, på skoj, inte så att de ska se verklighetstrogna ut. Sen känns det skillnad att få en beställning på ett djur än att bara sitta hemma och rita för att det är kul.
 
En arbetskollega till mig, Bästa Monkan, undrade om jag kunde rita av hennes trogna gamla vän, Ricki, med kol. Fick denna bild mailad till mig:
Kändes nästan läskigt att rita med Kol mitt i allt ProMarkerskapande. Men det var roligt, verkligen. Bra papper att rita på kol med har jag endast i A3. Så det fick bli det. Kändes rätt. Känner mer och mer att det är roligast att rita på stora ytor, då får jag mer frihet och känner mig inte så "instängd".
 
 
 
 

Jag tycker detta är en bild som gör sig allra bäst på långt håll. Då ser man allt mycket bättre. Nöjd är jag absolut! Det enda som kändes tråkigt var när jag skulle behandla bilden med sray'en så blev det stora blöta fläckar på vissa stället och kollet stänktes ut på det vita .. så bilden känns inte helt perfekt pga det.
 
 
 
 
Bästa betyget jag kan få för denna bild är om ägrinnan ser sin hund i bilden.
Då gör det mig glad och stolt!
 
 
 
Se till att ta tillvara på helgen, alla läsare! Njut och umgås med dem som gör dig glad!

Kommentarer
Postat av: Suzette&Kian

Jättefint!
Syns verkligen hur len hans päls är;)

2012-09-01 @ 16:54:23
URL: http://www.suziettan.blogg.se
Postat av: Monkan

Tack snälla Johanna för fina bilden
Kramar

2012-09-01 @ 18:02:56
Postat av: Charlotte Lundqvist

Mycket bra Johanna , det är inte lätt att måla av djur, men det är roligt, det får du göra flera gånger.Bilden var jättefin tycker jag kram till dig.

2012-09-01 @ 21:29:08
Postat av: Ljuvligtvitt - Frederica

Måste ju säga att det här är det bästa du gjort enligt mej ;) Riktigt riktigt bra!

Kram!

2012-09-15 @ 21:12:56
URL: http://ljuvligtvitt.blogg.se
Postat av: Svar

Jätte Tack alla!! :)

2012-09-16 @ 20:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0