Ett annorlunda poträtt

En vän la ut en fin syskonbild på sina barn för några veckor sen. Kände direkt att Den vill jag rita av!
Dock var det endast flickan som log på bilden. Kollade igenom vännens äldre bilder på pojken och hittade en jag gillade. Mixtrade sedan ihop dessa bilder.

Hade till en början tänkt rita barnen helt naturtroget. Men så kände jag att jag ville skoja till det med färgat hår. Pga det tror jag att antingen gillar man bilden, eller inte. Vad tycker du?

Min vän tycker om fjärilar, så att barnen skulle få fjärilsvingar var givet!

Började med flickan, men tyckte hon bara såg gul ut. Mörkade ner det och känner mig nöjd med resultatet! Hade otur med bakgrundsfärgen som tog slut mitt i, men tillslut fick jag till det!

Bilden är ritad på ett A3 med promarkers.
(Bilderna är tagna med min iPhone så färgerna gör sig inte riktigt rättvisa...)


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Åååååååå Gulle dig! Nu blir jag ju alldeles rörd! Jättecool bild, verkligen. Lowa tyckte den va tokig, men jag tror hon menade det på ett positivt! ❤️

2013-02-03 @ 16:45:53
Postat av: Pernilla

Jätte mysig bild! Gillar den jätte mycke. Kram Pernilla

2013-02-03 @ 17:26:24
Postat av: Ljuvligtvitt & busiga gossar

Den är jätte fin!
Älskar bakgrunden..
Och barnen på bilden såklart ;)

Gillar att du gjorde den annorlunda med håret!

KRAM

Postat av: Svar

Jätte Tack Magdalena, Pernilla och Frederica! :D
Ingen med andra kommentarer än, så bilden verkar upplevts mest positiv hitills. Roligt!! :)
Framför allt roligt att just föräldrarna till barnen gillar bilden! :)

2013-02-03 @ 23:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0