Konstnärlig ådra

Min kära mamma är jätte duktig på att måla med oljefärg.
Hon har alltid haft talang men hennes intresse har gått i vågor och desutom är vi rätt lika, vi testar gärna olika saker. Jag minns när jag var liten, då målade hon träkorgar, sen har hon scrappat endel kort men det som hon tycker är roligast är oljemålning. Hon går även på oljemålningskurs och det är tydligen ett härligt gäng som fortsätter termin efter termin :)

Här bjuder jag på några av hennes alster :

Afrikanska kvinnor


Lejonhuvud och en kvinna som tvättar sig i månskenet med tvålrester på kroppen


Denna tavla hade mamma en idé med. Den ska hon rama in med vanliga plankor
och inte sätta dem perfekt, sen även göra ett hyllplan undertill med plats för ljus ellet något.
Tror den kommer bli jätte fin och egen när den är klar !


Tror mamma kallade denna för Ledset öga ...

Den sista tavlan har jag och min sambo bestämt att vi SKA ha. Vi älskar den !
För nästan ett år sedan så hade hon målat en tavla med en varg på som vi båda två älskade också. Men den blev tyvärr såld .. Roligt för henne det klart, men tråkigt för oss, för vi gillade den verkligen. Men hon har planer på att försöka måla en varg igen sa hon nu när vi var nere och ge den till oss :) Denna tavla med ögat visade vi verkligen att vi vill ha ! Den ska bara få vara på en utställning i höst sa hon så får vi ta den sen :)

Visst är hon duktig min kära mor !?
Om du är intresserad av en tavla är det bara att hojta till, hon säljer gärna tavlor. Fast av just dem jag visade nu vet jag inte ritkigt hur det ligger till med, endel behåller hon ju själv. Men hon tar ca.800kr och uppåt för en oljemålning. Vill ni se fler av hennes tavlor så säg till, då kan hon säkert ta kort och så fixar vi till det :)

Kommentarer
Postat av: frederica

Jätte fina ! Vilken talang ;)

2009-06-23 @ 14:45:04
URL: http://gullehjarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0