Julkalender / adventskalender

Var enormt sugen på att göra en egen julkalender i år. Sambon var först tveksam. Men efter att jag skrev ner en lista på vad vi skulle kunna lägga i paketen varje dag så blev han positiv. Dock tyckte han att vi skulle fråga barnen vad de ville ha.. Barnen på 5 och 3 år var dubbla. Men valde självklart det de kan se och ta på. Sonen valde Lego Star Wars kalender och dottern valde chokladkalender med prinsesstema på. Självklart blev jag lite besviken. Blev sen inne på att göra en adventskalender. Men jag tror jag hoppar över det, det känns helt enkelt inte lika intressant längre. Men den som väntar ... Kanske blir som så att jag pysslar ihop en julkalender till nästa år :)

För övrigt så finns det massa tips på julkalendrar på nätet. Här är några;
-Inne hos jul i stan finns det en rolig idé till kalender och innehåll.
-Hos bubblyfunk hittar man en kalender gjord av tändsticksaskar;

-
En annan charmig julkalender hittar ni Här.
-En variant av en väldigt enkel julkalender.
Blir ni sugna på att göra en egen så är det bara att googla. Finns som sagt Massor av olika varianter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0