Vinnartavlan !

Vinnaren i tävlingen jag hade i början av min semester vanns av min arbetskollega Madelen !
För ca. 1 månad sen fick jag några bilder mailade till mig på hennes son Vincent och att jag fick välja vilken bild jag ville. Valet var enkelt. Föll direkt för denna bild:
 
 
Så, då var det till att börja skissa. Kände att denna bild gör sig bäst på ett A3, så det fick det bli. Tycker däremot inte om att skissa.. vill ju inget annat än att måla själva bilden. Men en bra skiss är grunden till att lyckas !
 
 
 
Madelen har mixtrat med bilden och jag tolkade Vincents hud som svart-vit. Så jag valde att måla i grått. För att få till skuggningen så blev helheten mörk.. Det är jag besviken på. Men övning ger färdighet, för jag hade inte kunnat få till det bättre i dagsläget. Trots att huden blev mörk är jag ändå väldigt nöjd.
 
 
Träffade Madelen på jobbet här om dagen och frågade om bakgrunden på tavlan. Om det är någon speciell färg de förknippar med Vincent eller något annat? Men hon kom inte på något. Däremot kom jag på att Vincents pappa ofta är ute och fiskar! Så det fick bli bakgrundstemat och jag är verkligen nöjd! så sätt är det fördel att känna kunden ;)
 
 
Texten man såg på tröjan var "about" .. kändes roligare att det stog "Vincent" däremot är figuren och stjärnorna som på original bilden.
 
 
 
 
Av allt jag ritat hitills, är jag mest nöjd över denna tavla! Helt klart!
 
 
Bilden är ritad med ProMarkers på ett A3.
 
 
Jag tar gärna emot beställningar. Ett pris är svårt att säga innan jag sett bilden.
Beror på hur mycket jobb det blir. En likvärd bild som denna i samma format tar jag 450:- för.
Vill dock försäkra mig om att kunden är nöjd innan betalning.
Funderar du över något? Hör gärna av dig! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: madde

Jag blir ju tårögd vad fin den är, Hasse älskade den också! Riktigt impade är vi.. den är såååå fin! Vi ska bara köpa en lite större ram till den med vit bredare kant runt, tror det blir snyggt :) Du är så duktig Johanna, tack så mycket! Var väldigt roligt att vinna tävlingen:) Kram

2012-08-15 @ 11:27:17
URL: http://enmandel.blogspot.com
Postat av: Charlotte Lundqvist

Jättefint Johanna du blir bara bättre o bättre det syns verkligen att du tycker om detta" helt super" kramar till dig mamma

2012-08-15 @ 13:31:39
URL: http://lyckostigenblogg.se
Postat av: Svar

Vilken underbar kommentar! Jätte tack! Känner mig verkligen stolt när jag får höra att ni blev så nöjda! Jätte roligt! :) och jag håller med, en vit ram gör sig nog perfekt! :)

2012-08-15 @ 13:34:22
Postat av: Anna

Vad duktig du är på det du gör!Väldigt fin tavla på Vincent :) Kul att du hittade till oss och våra barn i Uganda :)Ha det bra! Anna

2012-08-18 @ 16:44:14
URL: http://www.bristolacademy.blogg.se
Postat av: madde

Det är jag med glad för, Heja Varga!:P
Ja jag ska fota när den sitter uppe.. Får se när vi tar oss till Ikea eller nåt o handla nån ram:) Kram

2012-08-18 @ 22:32:34
Postat av: Suzette&Kian

Hej Johanna!
Tack för dina fina rader.
Vi har valt att inte dela allt i bloggen, men som du säger, det kanske ökar förståelsen.

Vi har insett att vi behöver hjälp/avlastning men det är svårt att få.
"föräldraransvaret" är så stort i Kians ålder att de anser att han inte är stor nog... Och sömn räknad tyvärr inte in i "avlastningen". Sova får man göra när man kan, inte promt om nätterna.

Kommunen är jättesvår i detta ärende men vi sk försöka med försäkringskassan. Förhoppningsvis har de en annan syn, men antagligen inte :/

Stor kram

2012-08-23 @ 13:46:58
URL: http://www.suziettan.blogg.se
Postat av: Bella

Sjukt söt! Du har verkligen fångat hans nyfikna uttryck. :P

2012-09-29 @ 21:33:47
URL: http://Bellalinderoth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0