Grimaser

Jag kom på tanken för runt ett år sen. Varför ska man bara ha kort på väggen med leende familjemedlemmar? Visst att det gör en glad att se ett fotografi med en glad person på. Men ändå? Grimaser är ju kul.
Så jag hörde av mig till två bloggare som jag tycker är riktigt duktiga konstnärinnor. För ett vanligt fotografi på mina barn ville jag inte ha på väggen. Men ett porträtt av en duktig konstär ritat med ProMarkers kändes helt rätt. Fick endast svar från den ena bloggaren och hon gör inte beställningar från privatpersoner. Sen har tiden bara gått..
Men så kom jag på idag att Jag kanske kan göra det själv nu? För även om jag inte lyckas så förlorar jag ju inget på det. Kunskapen om proportioner och pennorna bara växer desto mer jag ritar ju. Även om det hade varit enormt roligt att ha porträtt på barnen av en konstnär jag gillar..

Men nu har jag i alla fall satt fart med ett grimasprojekt här hemma!

Vad tror du? Kan det bli bra?
Eller kommer det bara se knas ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0