Skissar

Har fått tre uppdrag. Ett uppdrag är nu klart. Men jag och kunderna vill inte visa resultatet förrän helheten är klar. Mer vill jag inte berätta. Så nu har jag påbörjat ett av de andra uppdragen. Skissat för fullt större delen av dagen och kommer nog fortsätta under kvällen. Skönt att bli klar med skissen.
Kunden ville ha bilden förstorad så att den ungefär blir lika stor som ett A4. Så jag valde att rita bilden på A3. Så jag har mycket yta att rita på, istället för att bilden precis ska få plats. Vill inte att det ska se ihoptryckt och precis ut. Bättre att det är tom yta på sidorna. Jag fick en kopierad bild av originalet och en något förstorad skiss gjord av en tatuerare. Så jag började med att mäta upp lite lätt och började sen skissa. 

Började sen om när jag såg att jag inte fått rätt proportioner. Mätte upp mer noggrant och nu känner jag mig mer nöjd med skissen, även om den inte är klar än.

Tror inte ni ser så mycket av mina tunna blyertsstreck... Men nu har ni i alla fall en liten aning om vad jag jobbar med just nu. Får se vad jag uppdaterar med nästa gång. Kanske pausar med detta uppdraget och fortsätter på mitt eget "grimas projekt". Vi får se :)

Spännande och utmanande att få uppdrag. Att ni är intresserade av det jag skapar. Att ni ser möjligheterna i att Jag skapar något till er. Uppskattat. Roligt att få prova på att få till bilder som jag själv inte valt.

Kommentarer
Postat av: Frederica -lantlig inredning, ProMarker och två små gossar

Skoj! :)

Nyfiken på allt!

Du är verkligen duktig, självklart att du får uppdrag. Och det är jätte bra att du har den här bloggen där vi kan se din talang ;)



Har du hittar några nya favorit färger du vill tipsa om? :)

Jag ska snart göra en beställning, vissa färger börjar ta slut....



Kram

2012-02-26 @ 18:55:46
URL: http://ljuvligtvitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0