Sonen grimaserar, forts.

Nu är jag klar med första bilden i mitt tänkta "grimas projekt". Om du är intresserad av hur bilden såg ut i början så klickar du HÄR för att se det inlägget.

Sonen är på bilden 5.5 år och valde själv hur han ville grimasera. Vi satt vid frukostbordet och skrattade åt alla grimaser och jag försökte vara snabb med mobilkameran för att lyckas fånga grimaserna. Denna grimas kom vi gemensamt överens om att den var "bäst".

Sonen älskar rött. Har gjort det sen han var bebis och det håller i sig fortfarande. Hade ingen direkt tanke med bakgrunden. Mer än att jag ville ha med rött och att det skulle övergå i grå-svart. Det blev som det blev helt enkelt. Spontant.

Att rita hår känns inte som min grej. Än. Kan förhoppningsvis bli bättre på det. Att desutom få till en blond färg som känns rättvist mot originalet är inte enkelt. Såg nästan ut som en gul mössa till en början. Men ja, jag jobbade på det och resultatet är väl ok. I mina ögon.

Min signatur ville jag egentligen inte ha längst ner i mitten. Men det hade kommit små mörka prickar där ? Så det kändes som bästa alternativet att sätta signturen där och där med dölja prickarna ..

Jag ser att bilden kan förbättras. Men jag är ändå nöjd och stolt över bilden.
Ser även att ljuset nog inte stämmer överens med originalet. Är väl inte optimalt att ta kort på bilden. En scaner vore väl det bästa..
Nästa på tur i mitt projekt blir dottern! så håll utkik! :)


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Klart du ska vara glad o stolt över bilden, den är ju jättefin! :) ska bli kul o se Vargas sen också:) hejja hejja

2012-02-27 @ 14:34:19
Postat av: madde

Jättefin! Man ser hur det blir bättre hela tiden, blir avis vill också kunna:P

2012-02-28 @ 08:07:14
URL: http://enmandel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0