Prins Kian

Anledningen till varför jag ville rita denna bilden hittar ni HÄR men jag tycker absolut att ni först och främst ska kika in på bloggen och läsa om en fin familj och deras vardag tillsammans med Prinsen Kian.
 
Jag fick välja vilken bild jag ville på Kian av alla som finns på bloggen. Deras enda önskan var att de gärna ville ha med en sjöhäst och att det skulle vara vattentema som bakgrund. Här är originalbilden:

Jag valde att börja rita tröjan först. Det var väldigt roligt och jag känner mig nöjd över resultatet av att man verkligen ser vecken. Desutom känns tröjan lite "sjömans inspirerad" tillsammans med vattentema som bakgrund. Perfekt!

På originalbilden håller Kian i Ior, men det enda man ser av Ior på bilden är hans nos.. Kände att det inte skulle bli ett så bra resultat att rita av en stor nos. Visst, jag hade kunnat rita Ior annorlunda och mer synligt. Men jag visste genom bloggen att Kian ska få ett "djur rum" och att det kommer innehålla ugglor. Så det fick bli en fantasiuggla i hans famn helt enkelt.
 
 
Jag tar stooor plats när jag ritar !
 
 
Bilden är ritad på ett A4 med ProMarkers.
 
Kände att det inte räckte med att endast ha vatten som bakgrund. Kom då på att jag sett inlägg i bloggen om döskallar! Gillar själv döskallar och kände att det fick bli en given överraskning på bilden! Först en liten och sen en större bakom sjöhästen.
 
 

Hoppas verkligen att familjen gillade att jag ändrade Ior till
en Uggla och att döskallarna är godkända :)
 
Denna bild skapades för medkänslans skull och jag är verkligen nöjd!
Tänk efter, kanske Du med kan ge någon lite extra glädje och
lycka genom att visa att du tänker på dem.
 
Sist men absolut inte minst, Trevlig helg Alla läsare !
 
 

Kommentarer
Postat av: Suzette&Kian

Döskallarna (dumskallarna som vi säger) var mitt i prick!
(det är faktiskt en dödskalle på den tröjan, men Ior skymmer den;)..)

Vi är båda helt tagna av ditt engagemang!
Vilket stort hjärta<3

Har redan sagt det men återigen; SUPERFIN! <3 Tack!!

2012-09-07 @ 21:19:47
URL: http://www.suziettan.blogg.se
Postat av: Svar

Att ni är nöjda gör mig riktigt stolt! :)
Stor Kram till er och njut av varandra! :)

2012-09-08 @ 08:29:21
Postat av: Charlotte Lundqvist

Jättefin Johanna det blir en fin bild till familjen som lämnade det arbetet till dig, du blir bättre o bättre det syns i dina bilder Stor björnkram till dig o familjen.

2012-09-08 @ 11:21:14
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

Grymt fin bild på finaste lilla Kian :)

2012-09-08 @ 12:34:35
URL: http://evelina84.blogg.se
Postat av: Svar

Tack tack :)

2012-09-10 @ 10:56:18
Postat av: Ljuvligtvitt - Frederica


Har helt glömt bort att kommentera här :/
Bilden blev jätte fin!
Älskar bakgrunden ;)

Har faktiskt fått se bilden IRL också ;)
Kram!

2012-09-15 @ 21:11:27
URL: http://ljuvligtvitt.blogg.se
Postat av: Svar

Tack Frederica! Förstått att du sett den irl, tror tom ni umgicks samma dag de fick det i lådan ;)

2012-09-16 @ 19:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0