Fina kollegor!

Klar med tre beställningar på kollegor från jobbet. Väldigt roligt det här!

Först kändes det svårt att rita av så enkelt. Att i stort sett bara rita konturer. Men nu har jag fått in snitsen känns det som.

Jätte roligt att rita ansiktet korrekt, men ha fritt spelrum till resten av kroppen. Bara fantasin sätter gränserna. Roligt att överraska med något personligt, om jag kan. Vissa känner man ju mer än andra, medan andra har större personlighet.

Har valt att jobba med svart och en varm grå nyans som bas på alla porträtten. Vi har blå och röda arbetskläder, så där av har kollegorna hitills fått de färgerna på kläderna. Men har man egna önskemål så gör jag så gott jag kan för att genomföra det!

Porträtten är ritade med promarkers på A4.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0